10/01/2013

HEAD IN CLOUDS


PHOTOGRAPHER: SARA LEHTOMAA
MODEL: NETTE SALONEN


Vaikka kuvassa esiintyvä henkilö ei olekaan minä (vaan ihana Nette, josta tulette näkemään lisää kuvia tulevissa postauksissa) pidän tätä ikään kuin omakuvana. Hajamielinen, unelmoiva, oman tiensä kulkija. Minä. Sellainen olen aina ollut ja tulen (toivon mukaan) aina olemaan. Mulle on vaan aina ollut niin itsestään selvää että teen sitä mikä tekee mut onnelliseksi. Siinä mielessä oon hyvinkin itsepäinen. Piano-, baletti- ja ties mille muille tunneille on äiti mut aikoinaan raahannut mutta mikään yllämainituista ei yksinkertaisesti napannut ja kieltäydyin jatkamasta. Sen sijaan tein omia juttuja (nuorempana piirsin ja maalasin paljon). Oon edelleenkin tänä päivänä samanlainen ja kunnioitan todella paljon ihmisiä jotka ovat onnistuneet toteuttamaan unelmansa, harvemmin se helppoa on ja vaatii paljon ponnistelua ja itsepintaisuutta. Ala-asteikäisenä oon viettänyt aika paljon aikaa itsekseni kun muutettiin Tukholmasta Turkuun eikä mulla ollut pahemmin kavereita ujouden takia. Niimpä mulle on jäänyt paljon aikaa itsetutkiskeluun ja sitä kautta uskon löytäneeni jo aikaisin oman sävelen. Valtaosa ihmisistä keskittyy nykyään siihen mitä muut heistä ajattelevat ja se on mun mielestä väärä lähestymistapa. Ei se että miellytät (tai luulet mielyttäväsi) muita ole sama asia kuin oma onnellisuus. Jos jollekin riittää keskinkertainen elämä, toki näinkin voi menetellä ja elää ihan tyytyväisenä. Mutta todellinen onnellisuus on syvempää ja tulee oman itsensä kautta. Sekin on suunnattoman huvittavaa kun ihmiset alkavat suunnittelemaan uraansa sen perusteella millä alalla tienaa eniten. Tee mitä rakastat. Jos et vielä tiedä mikä se asia on irtaudu hetki muista ihmisistä ja keskity itseesi, tutustu itseesi. Me kaikki kyllästytään elämään jossain kohtaa mutta ei välttämättä jos päästään nauttimaan joka päivä eniten rakastamastamme tekemisestä.

12 comments:

  1. Ihanaa että joku muukin ajattelee samalla tavalla, mua suorastaan harmittaa kun useat ihmiset miettii jopa opiskelu paikkaansa sillä perusteella mihin kaverit menee. Itse oon kans aina tehny sitä mistä itse tykkään, enkä oo välittäny tykkääkö muut siitä. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. niin sen kuuluu mennä! :) toivottavasti ihmiset alkaa pikkuhiljaa heräilemään...

      Delete
  2. Oih voi. ihan kyynel vierähti poskelle. oletpa ihana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiva kuulla että herätti jotain tunteita xD

      Delete
  3. i love that pics!

    Http://Fashioneiric.blogspot.com

    Coline ♡

    ReplyDelete
  4. enkö mä ollu sun kaveri jo alusta asti? no nyyhky :('


    terv. pilvero

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olit sä! xD Mun olis ehkä pitäny muotoilla toi eri tavalla, sitä lähinnä meinasin että oli usein yksinäinen olo ku tuntu aina siltä etten kuulunu joukkoon :D Oot aina ollu ihana ystävä :---)

      Delete
  5. haha joo ei hätää i feel you bro! :D muuttelitte niin paljon ristiin rastiin, että ei oikeen ehtiny asettua kunnolla aloilleen aina aluks. olet sinäkin honey <3

    t.puskabloom

    ReplyDelete
    Replies
    1. oho en tajunnu vastata vaan tein uuden..fail

      sori spam, mä lopetan nyt! :DD

      Delete
    2. oho en tajunnu vastata vaan tein uuden..fail

      sori spam, mä lopetan nyt! :DD

      Delete